Wiedza o funkcjonowaniu miasta
“Alert miejski” to system informatyczny wraz z aplikacjami mobilnymi wdrażany przez urządy i jednostki samorządowe,
udostępniany mieszkańcom w celu poprawy komunikacji, uproszczenia procedur, przyspieszenia
obiegu informacji. Nadrzędnym celem “Alertu miejskiego” jest zaangażowanie mieszkańców w rozwiązywanie
bieżących problemów lokalnych, zwiększenie bezpieczeństwa, komfortu życia lokalnej społeczności i poprawa
jakości usług komunalnych. Dzięki aplikacjom mobilnym mieszkańcy zyskują prosty sposób na zgłaszanie
problemów w obszarach, za które odpowiedzialne (bezpośrednio lub pośrednio) są władze samorządowe.
Urząd zyskuje precyzyjną informację o codziennych problemach mieszkańców, a dzięki elektronicznej
wymianie informacji efektywniej zarządza procesami, niż w przypadku papierowych podań i wniosków.
Połączone i współpracujące ze sobą aplikacje mobilne na smartfony oraz rozbudowana aplikacja web'owa
“Alertu miejskiego” tworzą system przyjmowania zgłoszeń od mieszkańców nt. drobnych zdarzeń i sytuacji,
które wpływają na jakość życia w mieście i funkcjonowanie miasta.
Jest to stworzone z myślą o mieszkańcach narzędzie komunikacji z szeroko rozumianymi służbami komunalnymi,
w celu zgłaszania problemów funkcjonowania miasta oraz szybszego i efektywniejszego ich rozwiązywania,
w takich obszarach jak infrastruktura (np. dziury w drogach, oświetlenie ulic), czystość i porządek
(np. dzikie wysypiska, zniszczone elementy małej architektury), bezpieczeństwo (np. braki w oznakowaniu drogowym),
usługi komunalne (np. wywóz śmieci), komunikacja miejska, etc.
Podstawowe zastosowanie systemu to dodawanie zgłoszeń, udzielanie odpowiedzi na zgłoszenia
oraz prezentacja zgłoszeń na potrzeby urzędu jak i publiczne.
W skład systemu „Alert Miejski” wchodzą:
- publiczny serwis www
- aplikacja mobilna dla systemów Android i iOS
- panel administracyjny systemu „Alert Miejski”
- dedykowany serwis www umożliwiający zarządzanie zgłoszeniami
Główne funkcjonalności publicznego serwisu www
- Rejestracja użytkowników
- Edycja danych użytkownika
- Dodawanie zgłoszeń z możliwością dołączenia szczegółowego opisu, zdjęcia oraz wskazania lokalizacji za pośrednictwem mapy
- Przeglądanie nadanych zgłoszeń oraz ich statusów
Główne funkcjonalności aplikacji mobilnej
- Rejestracja użytkownika
- Możliwość zalogowania do istniejącego konta
- Edycja danych użytkownika
- Dodawanie zgłoszeń z możliwością dołączenia szczegółowego opisu, zdjęcia oraz wskazania lokalizacji z odbiornika GPS lub za pośrednictwem mapy
- Zapisywanie zgłoszeń w lokalnej bazie aplikacji z opcją „wyślij później”
- Przeglądanie nadanych z urządzenia zgłoszeń oraz ich statusów
Główne funkcjonalności panelu administracyjnego systemu „Alert Miejski”
- Możliwość tworzenia i zarządzania kontami użytkowników panelu
- Możliwość tworzenia grup użytkowników i przypisywania im uprawnień
- Dodawanie, usuwanie, edycja zadań/zgłoszeń systemu
- Grupowanie zadań wg kategorii
- Scalanie zadań dotyczących tego samego zdarzenia
- Przypisywania zadań do użytkowników i grup
- Nadawanie priorytetów zadań
- Przeglądanie zadań w poszczególnych kategoriach z wizualną reprezentacją
statusu i stanu realizacji bez konieczności wyboru szczegółowego widoku zgłoszenia
Szczegółowy widok zadania zawiera:
- Tytuł, opis, zdjęcia, pozycję na mapie
- Możliwość przypisywania terminów do zadania
- Możliwość wysyłania powiadomień email o zmianie szczegółów zadania do osób i grup przypisanych do zadania
- Metryczka zadania
- Możliwość dodawania załączników w wybranych formatach (pdf, word, excel, odt, png, jpg itd.)